torsdag 21 oktober 2010

"Jag läser bara tegelstensromaner."

Hur man får tyst på en telefonförsäljare:

Försäljaren: Hej bla bla är du intresserad av Cosmopolitan bla bla specialerbjudande bla bla...

Jag: Nja, egentligen är jag inte så hemskt intresserad av Cosmopolitan.

Försäljaren: Jaså? Vi har specialerbjudande också på MeNaiset, bla bla. Vilka tidningar brukar du läsa? Bla bla?

Jag, med överlägsen röst: Jag läser bara tegelstensromaner.

Försäljaren: Jaha okej. Hejdå.


Som man säger på internet: Win!

2 kommentarer:

Jessica sa...

soklar win! Bra svar!

Eva sa...

@Jessica - tack! Jag var riktigt nöjd själv också. Jag vill ju inte vara otrevlig, de gör ju trots allt bara sitt jobb. Något i lite samma kategori som jag ännu saknar är ett träffande men ändå artigt sätt att bli av med fejssare som attackerar en på stan. Har någon läsare en bra metod att dela med sig?