onsdag 20 oktober 2010

Första gången jag impulsköpte havreflingor

Delikatess Elovena.
Extra prima ångpreparerade havreflingor.

Elovena delikatess havreflingor äro på det mest hygieniska sätt tillverkade av bästa tillgängliga havre, ångpreparerade och manglade, varigenom de icke allenast äro hållbara utan även lättsmälta och lättkokta. De innehålla den bästa näring för människan och befodra hälsa och livskraft för såväl unga som gamla.

Plåtburk med Elovena-faksimil från 1950-talet. Finns i en Valintatalo nära dig.

2 kommentarer:

dynan sa...

oooh! vitsit va kool! tänk att de finns såna ännu. ja vill åsså ha!

Eva sa...

@dynan - ja, visst är den. Genast jag såg den visste jag att jag inte kunde lämna butiken utan den. Problemet är bara att åtgången på havreflingor inte är speciellt hög i mitt hushåll, hehe. Plåtburken är en specialutgåva till varumärkets 85-årsjubileum. Tack för kommentaren. :)