måndag 27 september 2010

Sommaridyll

De som känner mig vet att jag blir ivrig som ett litet barn så fort jag ser fyrfota djur. När de snälla djuren dessutom förekommer i den underbaraste av sommarmiljöer är jag alldeles såld. Bilder tagna i juli från trädgården:

Mamma Mu ser över en av ungtjurarna.

Lilla kalven som föddes för sent och måste matas med människohand. Ja, sånt händer inte bara i Alla vi barn i Bullerbyn!

Djuret iaktar sin människovän med en stillsam nyfikenhet. Den här undrar kanske om undertecknad har gammalt bröd, äpplen eller något annat gott att erbjuda?

2 kommentarer:

Matias sa...

Härliga bilder. Gillar speciellt den allra högst up!

Eva sa...

@Matias - tack för kommentaren! Jag är inte någon erfaren fotograf och är egentligen mer intresserad av bilders motiv än av fotograferandet i sig. Men visst försöker jag göra vackra bilder, och just den översta är jag faktiskt nöjd med. :)