söndag 18 oktober 2009

Gotisk skräckromantik och sekelskiftesdekadens

Vad gör man med ett badrum som mäter 1,0*1,8 m och domineras av ett sittbadkar i värsta 60-talsanda? Ett badrum som har pissgula väggar, mintgrönt tak, smutsvita kakel och sprickor här och var? Jo, man inreder det med iögonenfallande detaljer så att ingen lägger märke till de nämda problemområdena. Man ger det minsta rummet den största personligheten.

I min badrumsinredning tolkar jag gotisk skräckromantik och sekelskiftesdekadens.

Vy från dörren: Nosferatu the Vampyre och ljuslampett med spegel
Ljusmys med gjutjärnsljustake samt en sko som gör sig bättre där än på foten
Hyllan ovan badrumsskåpet: Cancan-skylt från loppis och absintflaska från F
Badkaret och mitt dödsskalledraperi
Duschmunstycket. Verkligt oldschool, eller hur?

3 kommentarer:

anonymis sa...

woah, du har faktiskt satsat på ett snyggt badrum! ovanligt, men mycket fint :)

och ser jag helt fel, eller har du christina aguileras parfym i skåpet?

Eva sa...

Tack, snällt av dig att säga så. Och ja, du är skarpsynt och ser helt rätt. Alla har vi våra skelett i garderoben. Men jag tycker att den faktiskt doftar gott!

anonymis sa...

nej, inget illa med aguileras parfym, jag kände igen flaskan för att jag själv också har den, och gillar den :)