måndag 14 september 2009

Trendigare än jag trodde

Jag bläddrar genom det senaste numret av Papper. Jag sneglar på modesidan och vad ser jag om inte ett likadant blått diadem med enorm rosett som jag själv köpte i helgen. "Va roligt," myser jag. Jag flyttar mina ögon någon decimeter nedåt längs sidan och spretar genast upp dem igen, för där finns på bild samma höga blåa mockastövlar som i skrivande stund står mindre än en meter från mig, lutade mot min tvättkasse. Vad?!

Papper väljer ut fem saker som är rätt i höst, och två av dem råkar jag händelsevis äga. En sak är ett roligt sammanträffande, men två? Knasigt värre. Jag trodde då aldrig att jag var så moderiktig, jag använder helt enkelt det som tilltalar mig. Vad skall jag göra nu då? Känna mig generad och äckligt yttrendig? Jag är Pappers ofrivilliga bitch. Eller kanske jag skall bara glädja mig över att Pappers moderedaktör har så bra smak.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag är Pappers ofrivilliga bitch" är det roligaste uttrycket jag hört på länge. :)

Eva sa...

Haha, tack för kommentaren! Det är knasigt att även om jag själv inte upplever mig som någon speciellt rolig människa så ser endel humor i det jag säger. Kul! Vem är du föresten, inser du inte att jag blir nyfiken när det bara står anonym? :)

Anonym sa...

"bitch" är inte något man vanligtvis hör dig säga, vilket gör det hela ännu mer underhållande. :)

h. samma anonyma person