måndag 31 augusti 2009

Plup som stand-in -vattenkanna

Mitt hushåll saknar en vattenkanna. Nu när jag har två nya krukväxter som slokar om jag inte vattnar dem tålmodigt varje morgon så märker jag att allt tydligare att en ändamålsenlig vattenkanna skulle vara bra att ha. Att hälla vatten från ett dricksglas slutar alltför ofta med vattenklott på bord och golv. Men vad göra? Var hittar man snygga vattenkannor? De jag sett till salu är plastiga och fula, absolut inget jag vill ha framme på fönsterbrädet. Jag har också övervägt att använda en tekanna för ändamålet, men någon riktigt perfekt sådan har jag inte heller fått ögonen på. Tills vidare använder jag mig av min Plup:

Inte heller det mest användbara för ändamålet, men roligt och det bästa jag kom åt för tillfället. Pluppen, denna innovativa donitsformade vattenflaska av Stefan Lindfors, tilltalar mig och gläder mig med sin blotta existens.

2 kommentarer:

Bitter Sweet Chocolate sa...

Hihi, jag har också en plup, nej, faktiskt, jag har två! Som Fd designer-studerande vågar man inte annat än bidra till den finländska designens överlevnad, även om den må vara både opraktisk och kappast endamålsenlig... ;) (Den är dessutom lite lik en flaska för duschtvål...) Usch vad kritisk jag är, men ack vad rolig den är att använda :) Kraam!

Eva sa...

Tack för kommentaren! :) Vilken duschtvål menar du? Den enda jag kommer att tänka på är bliws flytande tvål i droppformad liggande flaska. Dem gillar jag också. Ändamålsenlig, tja, min Plup läcker om jag inte har den med korken uppåt. Så som dricksflaska är den minsann inte bra, men som vattenkanna gör det inget. :P